Kljub poletnemu času si privoščimo malce oblačnosti. Ne nevihtne, ampak informacijske. Je med njima kakšna razlika? Je. Prva nas lahko hladi, druga pa …

cloud1

Digitalno oblačnost lahko opišemo kot samozadostno tehnološko stvaritev, kot centraliziran informacijski sistem z ogrooooooomno shrambo podatkov, kot sistem z najvišjo stopnjo vgrajene varnosti in dostopnostjo kadarkoli in kjerkoli.

cloud2

Vzrok zanjo je vzhajajoča doba t. i. Always-On & Connected, načina poslovnega in zasebnega življenja, in sadovi njenega oglaševanja nam lezejo pod kožo. Nesmiselno se je torej spraševati “Oblačnost da ali ne?”, ampak le še “Katera?”.

Napredek in moč mobilnih komunikacij ustvarjata svet stalne povezanosti in internetnega dostopa s privlačno ponudbo uporabe digitalnih storitev in podatkov. Prav eksplozija mobilnosti in naraščajoča pričakovanja uporabnikov so glavni razlog silovitega razvoja oblačne tehnologije. Mobilnost je “in”, je sodobna modna značilnost uporabnikov, poslovnih sistemov, industrije, storitev, saj jih mnogo delno ali kar v celoti temelji na njej (npr. logistični sistemi, promet, nabavne verige, trgovina, zavarovalništvo, bančništvo …). Ob vsem lepem in dobrem pa ta mobilna prodornost tehnologije poraja nova in še nerešena vprašanja o varnosti, metodah upravljanja uporabniških računov in o organiziranosti podatkov v oblaku.

alwaysonline

Digitalni svet je zato prežet z izzivi zagotavljanja varnih oblačnih informacijskih storitev in njihove razpoložljivosti. Bliže, ko je slednja 100%, bolje je! Kakršnakoli vrsta odpovedi, nedelovanja ali nedostopnosti storitev in podatkov je preprosto nesprejemljiva.

Internetthings

V tem silnem razvoju se ustvarjajo nove in nove oblike oblačnosti, tako na primer Internet Of Things  ne povezuje le računalnikov in komunikacijskih naprav, ampak skoraj vse predmete v našem vsakdanjem življenju, od knjig do avtomobilov in od električnih naprav do hrane. To pomeni, da mora biti navidezni oblačni svet na voljo takoj, vedno in vsakomur, ne glede na kraj, čas in uporabljeno tehnologijo. Te zahteve med ponudniki oblačnosti ustvarjajo velike pritiske in konkurenčne boje za prevlado in prostor, pri uporabnikih pa dileme, kaj izbrati.

Oglejmo si kratko informativno primerjavo osnovnih oblačnih storitev dveh, v našem okolju najuspešnejših ponudnikov storitev v oblaku. Odločitev je vaša!

Google Apps for Work

GoogleappsPonuja vse storitve za eno in enako mesečno ceno po 1 uporabniku.

  • Gmail elektronska pošta, Calendar koledar.
  • Drive on-line shramba podatkov (shranjevanje, skupna raba, sinhronizacija).
  • Docs, Sheets, Forms, Slides, Sites delo z e-dokumenti in spletnimi mesti (dokumente lahko ureja kdorkoli, online in istočasno, tudi brez Google Apps ali uporabniškega računa Gmail).
  • Hangouts (Collaborative Team inbox, Chat & Video conferencing) glasovni in video klici, podpora delu v skupini.
  • Google+ poslovna socialna omrežja.

Cena:
Produktna in cenovna preglednost.

Cenik:

  • 5 $ – 1 mesec/1 uporabnik.
    Opcija za neomejeno arhiviranje in vzdrževanje e-sporočil 5 $
  • 1 mesec/1 uporabnik.
    Zanesljivost in razpoložljivost storitev

99,978% letna razpoložljivost (nekaj ur nedostopnosti v 1 letu).

Povzetek:

  • je resnično 100% spletno okolje,
  • je velika globalna informacijska arhitektura,
  • namenoma razvit za to, kar ponuja,
  • niso potrebni prenosi, posodobitve, namestitve ipd., dovolj je osvežiti spletni brskalnik,
  • je pravi večuporabniški sistem,
  • je poljubno razširljiv in lahko se uporablja na katerikoli napravi in na poljubnem operacijskem sistemu.

 

MS Office 365

Office365Ponuja obseg in ceno storitev odvisno od vrste uporabnika, izbranega paketa, velikosti podjetja, načina plačila naročnine (mesečno ali letno).

  • Outlook Online elektronska pošta in koledar.
  • One Drive shranjevanje datotek.
  • Office namizna verzija za delo z e-dokumenti (potrebujemo še operacijski sistem Windows in njegov prenos, namestitev, administracijo ter vzdrževanje popravkov, kar pa seveda ni več storitev v oblaku).
  • Word, Excel, PowerPoint in OneNote spletna verzija Office za delo z e-dokumenti.
  • Skype za podporo delu v skupini in urejanje spletnih mest.

Cena:

Zapletena in slabo pregledna struktura Office izdelkov, paketov, funkcionalnosti in cen ter temu primerno obsežen cenik, h kateremu je treba dodati še stroške instalacij in vzdrževanja lokalnih programov Microsoft na namizjih uporabnikov.

Cenik:

  • 7,00 € (Personal) – 1 mesec/1 uporabnik;
  • 69,00 € (Personal) – 1 leto/1 uporabnik;
  • 34,40 € (Enterprise E5) – 1 mesec/1 uporabnik.

Zanesljivost in razpoložljivost storitev 97,93% letna razpoložljivost (nekaj 10 ur nedostopnosti v 1 letu).

Povzetek:

  • ni 100% spletno okolje,
  • razvit je bil iz obstoječih namiznih programskih rešitev, tako je za polno funkcionalnost Office 365 lahko potrebna tudi lokalna instalacija Windows in Office,
  • neizogibna je investicija v namestitve in vzdrževanje računalniških namizij uporabnikov,
  • izbira opreme in operacijskih sistemov je omejena.
mag. Rudi Lesjak, predavatelj predmeta Računalništvo in informatika na višješolskih programih Ekonomist, Logistično inženirstvo, Varstvo okolja in komunala in Organizator socialne mreže