Ali ni naravno okolje tisto, ki da otroku neposreden stik z drevesu, zelišči, travnikom, vetrom in pticami ? Vse to pri otroku prebudi naravno začudenje in radovednost.

Joseph Cornell (1998) je zapisa, da narava pri otroku zbudi navdušenje, usmerja njegovo pozornost in zbranost. Ko se postopoma zbere začne, bolje zavedati tega, kar sliši, vidi, se dotika, voha ter okuša in tako dobiva neposredno izkušnjo in doživljanje.

Čutna pot ali senzorična pot, kot ji nekateri pravijo, je skrbno zasnovana zasaditev nekega območja na katerem se gojijo rastline in postavijo predmeti, ki pri človeku izzovejo uporabo vseh čutil: tip, voh, vid, okus in  sluh. Lahko je zasnovana tako, da imajo otroci zaprte/zavezane oči ali pa odprte.

V dejavnostih z zavezanimi očmi se naše misli nehajo ukvarjati same s seboj. Tako se bolj zavedamo in se bolj posvetimo svetu okoli sebe. Čut, od katerega smo po navadi odvisni, je vid. Če smo oropani vida, se moramo zanesti na svoje manj uporabne čute, kot so sluh, tip, voh in okus. Tok naših misli se upočasni, ker ga je zaustavila informacija, ki nam jo posredujejo naši, na novo prebujeni čuti (Cornell 1994).

Kaj je namen čutne poti?  

  • Povečati spodbude za čutno učenje na prostem,
  • zagotoviti varne pogoje za aktivno raziskovanje,
  • povečati sodelovanje med vrtcem, otroki in starši (pri izdelavi in zbiranju materiala).

KAKO BI VAŠEGA OTROKA SKOZI IGRO NA DOMAČEM DVORIŠČU SPODBUDILI K  AKTIVNI UPORABI VSEH ČUTIL?

Lahko skupaj z otrokom izdelata svojo ČUTNO POT.

Kaj potrebujete?

  • Pet lesenih okvirjev; 0.5 m X 0,5 m cm, višine robu 20 cm.
  • Filc (podlaga znotraj okvirja; položen na dnu okvirja).
  • Materiali: sekanci, mali hlodki, veliko kamenje, seno in mah.

Kako poteka izdelava čutne poti?

  1. Namestitev in sestava lesenih okvirjev.

Namestitevlesenihokvirjev      Sestavalesenihokvirjev

2. Podlaga iz filca na dnu okvirja.

Podlagaizfilca

3. Polnjenje lesenih okvirjev z različnimi materiali.

Polnjenjeokvira-leskamni      Končanopolnjenjeokvirja

4. Preizkušanje in uporaba čutne poti; bosi ali obuti, zaprtimi ali odprtimi očmi.

Preizkušanjeučnepoti     Uspešnoprehojenaučnapot

Čutna pot je lahko sestavljena iz dveh delov.

Prvi del je namenjen rokovanju z različnimi materiali (sekanci, kamenje različnih velikosti, hlodki, … možnost materiala za dopolnjevanje: mivka, pesek, lubje, sekanci, opeka) in material, ki se spreminja glede na letni čas. Zdaj imamo mah in seno. V jeseni bomo zamenjali s kostanjem ali koruznimi zrni.

Drugi del čutne poti, pa je lahko zasaditev rastlin, ki poleg razvijanja čutil za vid, tip in voh, ponujajo tudi možnost okušanja (zelišča).

Čutna pot je namenjena otrok in odraslim vseh starosti. Dejavnosti na njej omogočajo povezavo z vsemi področji razvoja. Po čutni poti lahko hodimo tudi bosi (glede na letni čas).

Želim vam veliko zabave, užitka in kreativnosti pri izdelavi čutne poti na domačem dvorišču.

URŠKA HAFNER, dipl. VPO, Zasebni vrtec Sonček Kamnik